Min första TjejVasa!

Så kom då helgen när Lotta och jag skulle åka till Mora. Vi åkte redan på fredagen och laddade ordentligt inför lördagens uppgift; nämligen tre mil klassisk stil längdskidor! Underbart! Jag kände redan vid första stationen vid Oxberg att det sög i benen och armarna. Att starta i sista led är inte ultimat då spåren är rejält uppåkta och det finns många damer man vill köra om och måste byta spår (vilket är ganska jobbigt att göra..!) Jag piggnade dock till vid sista stationen i Eldris med nio kilometer kvar och fick upp en bra fart. Kom i mål på glada tre timmar och 34 minuter. Nästa år lär man ha avancerat upp sig något i startleden och förhoppningsvis är jag runt startled tio och inte femton :)

Efter målgång åkte vi till stugan vi fått låna av Lottas mammas vän, och åt den bästa tacosen jag ätit på länge. Vi hade tänkt dricka något glas rött och se melodifestivalen. Men båda var så trötta att vi precis hann se klart programmet innan vi somnade. Söndagen var det dags för hemfärd.

Underbar resa! Jag längtar redan efter nästa vinter och Tjejvasa! För jag vill givetvis köra igen! :)



Kommentarer

Lämna gärna din åsikt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback