Nr.1 Min idrottsbakgrund

Jag har alltid haft ett brinnande idrottsintresse. Ända sedan jag var liten har jag hållit igång med diverse idrotter. Jag började med fotboll när jag var runt fem år i Qbik i knattelaget. Sedan blev det några år i Norrstrands IF. Forward var positionen för att göra mål var ju det roligaste. Sedan började jag även dansa med Dansstudion runt sjuårsåldern. Där dansade jag i runtomkring sex år. Mitt tydligaste minne från en dansuppvisning är när min dansgrupp fick åka till Göteborg och Svenska mässan för att göra några uppträdanden i pauserna. Vi fick åka tåg och det var hur coolt som helst! Sedan hade jag en kortare karriär i IF Göta friidrott. Där jag sprang några tävlingar 60 och 100 meterslopp.

Sedan jag var tolv år har jag spelat innebandy. Det är också den sport jag fastnat för. När man är barn och pysslar med flera olika sporter är det svårt att förstå att man tillslut måste välja bort något. Men att få fortsätta spela innebandy har alltid känts rätt. Jag startade min karriär i NB-87. Denna förening kom senare att få heta Karlstad IBF, som den heter idag. Efter några år i U-laget så avancerade jag till A-laget som man kan hitta i elitserien. Då var jag väldigt ung, runt sexton år. Så jag fick träna med Karlstad och även Skattkärr, men spela matcher med "farmarlaget" Skattkärr. Detta är föreningen som kommit att ligga mig varmast om hjärtat. Efter några års spel och även uppflyttning från division 2 till division 1, så kom min knäskada. Jag skulle vända om och springa, men foten satt fast i golvet och jag slet av det inre korsbandet. Det bara small. Jag har aldrig hört ett sådant obehagligt ljud. Smärtan var obeskrivlig och jag förstod direkt att något var fruktansvärt fel.

Det skulle ta drygt ett år innan läkarna insåg att korsbandet varit av hela tiden. Trots att jag tjatat och gnällt. Sedan fick jag operationstid närapå året senare. Jag tyckte det kändes konstigt i foten och vaden dagen efter operation och foten svullnade mycket och blev blå. Efter närmare tolv timmar på akuten, med massvis av röntgen och prover och nålstick, så kom läkarna fram till att jag fått en blodpropp i vaden. Så det har varit många turer med det här knäet, känner jag.

Idag fungerar knäet, även om jag visserligen känner av det om det blir hög belastning som långlöpning eller skidåkning. Men oftast går det helt perfekt! Jag har efter nästan 5 års uppehåll börjat spela innebandy i Skattkärrs U-lag. Numer är jag stadig back. Jag spelar tillsammans med världens skönaste tjejer! Jag är så glad att knäet fungerar igen!!

Jag har haft en kortare karriär som skribent på VF Sporten och idag jobbar jag på Team Sportia som konfektionsansvarig. Så jag har även lyckats väva in sport i mitt arbete.

Nu på senaste har jag även börjat med löpträning. Vilket har resulterat i tre lopp på två år. Två Midnattslopp och ett Stadslopp :)


Flickor 14. Karlstad IBF.


Flickor 14. Karlstad IBF.


U-laget. Karlstad IBF.


Värmlandslaget som 15 åring.


A-laget. Skattkärrs IK.


Midnattsloppet 09 i Stockholm.


Midnattsloppet 10 i Göteborg.

Kommentarer

Lämna gärna din åsikt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback