Torsdag

Idag hade jag en kund som tog ner nästan hela dagen. Sjukt att en människa kan ta sådan energi. Han hade först kommit tillbaka för att han fått fel storlek, sedan återigen, fel storlek. För att sedan ha en reklamation på skon då ett av snörhålen gått sönder. Jag har inte sålt skon, jag har inte bytt ut skon och jag kan inte hjälpa att skon gått sönder. Jag står bara i kassan och tar emot en kund med ett problem som jag ska försöka lösa. Jag kan som sagt inte göra något åt att han fått komma tillbaka en fjärde gång.

"Ta det inte personligt", får man höra. Men det spelar ingen roll när en totalt ursinnig man står och skriker och fräser en massa elakheter. Man är ju butiksbiträde och träffar väldigt mycket olika personligheter och har lärt sig att hantera det mesta. MEN man får aldrig glömma bort att trots att man står i arbetsuniformen så är man bara en människa också. Med känslor, och jag blir otroligt ledsen och faktiskt ganska så förbannad när man inte respekterar varandra som människor.

Jag försökte skämta och vara glad och käck, men de slutar med att karl tar upp ena skon och ska smälla den i disken, o träffar min hand. Så jag är fortfarande öm... Tack för den.

Säger åt honom att det känns tråkigt att han är så otrevlig mot mig som försöker hjälpa honom, och att han känns hotfull. Då blir han helt vild och skriker att han bara ville säga vad han tyckte. Då undrade jag varför han inte kunde diskutera i en ordentlig samtalston med ett normalt röstläge.. Hoppas hoppas, om han har lyckats bilda familj att han visar dem lite respekt. Herregud.

Nu blir det mer intriger, två avsnitt av SATC.

Kommentarer
Postat av: Marieh

Usch vad jobbigt! Hemskt med människor som tar så mycket energi.



Hoppas att jag kan få dig på lite bättre humör då. Jag handlade nämligen av dig i dag och tyckte att du var supertrevlig och serviceminded. Inte ofta man får ett "hej" och ett leende av personalen när man kliver in i en butik.



Lycka till på Stadsloppet på lördag!

Postat av: jessica

usch, vissa människor behöver gå i kurs för att lära sig vett och ettikett. ta inte åt dig! förstår att det var en jobbig situation :/

2010-06-11 @ 00:49:10
URL: http://whataboutjessica.blogg.se/
Postat av: Kryddan

Gumman då! Ja, det finns folk till allting, men du vet de som är så där arga och försvarsinriktade mår oftast väldigt dåligt själva. Det kanske är deras livssituation, sjukdom, eller nåt annat som ligger och trycker. Jag menar- hur arg kan man bli på ett par skor??! Ta det verkligen inte personligen och kom ihåg att de där människorna ( som trots allt är ganska få ), inte ska få förstöra DIN dag.



Glöm honom och tyck synd om honom, han mår förmodligen inte bra....



Kram till dej! /Madde

2010-06-11 @ 12:39:20
Postat av: angelica

fin blogg (:

2010-06-11 @ 20:40:51
URL: http://aaangelicaaa.blogg.se/
Postat av: Fia

Sv Madde:

Ja, blir han så arg över ett par skor så kan man ju ta sig en funderare över hur man är funtad. Undrar vad som händer om hans fru bränner maten :)



Hur är det med dig Madde? :) Hundra år sedan man pratade med dig gumman! Kramkram!

2010-06-12 @ 00:07:54
URL: http://soffia.blogg.se/
Postat av: jessica

jo, fast det kan vara lättare sagt än gjort. jag vet själv hur mkt skit man kan få och som man "ska tåla" som butiksbiträde :/



tack. det känns som det går åt rätt håll nu :) bara halva tiden kvar också :D det är inte er tur snart också då? ;)

2010-06-12 @ 00:26:53
URL: http://whataboutjessica.blogg.se/
Postat av: Marieh

Nej tyvärr ska jag inte springa. Jag fick några rejäla muskelsammandragningar i nedre sätesmuskeln efter att jag ramlade av hästen + en överansträngning i övre sätesmuskeln för några veckor sedan.



Var 6 veckor sedan jag sprang men nu börjar jag äntligen känna mig lite bättre så jag hoppas på en väldigt lugn jogg på måndag. =)

2010-06-12 @ 02:20:17
URL: http://marieh.blogg.se/

Lämna gärna din åsikt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback