Sommarlista - kopiera och svara!

1. Ditt favoritställe på sommaren?
- På en mjuk filt med en gosig kudde i gräset, med strålande sol, nära vatten och med min favoritbok i öronen (ljudbok). Får jag dessa ingredienser spelar det ingen roll var jag är.

2. Hur spenderar du helst den perfekta sommardagen?
- Ute på sjön med en picknickkorg med massa godsaker redo att packas upp när vi går i land någonstans på en ö.

3. Vad lägger du helst på grillen?
- Jag är en sucker för hamburgare. Så grillade hemmagjorda hamburgare är ju ett säkert kort.

4. Vad har du för planer för årets semester?
- Vila upp mig, bli brun (!), åka iväg någonstans med min Klas.

5. Dina bästa sommarfärger?
- Rosa, korall, turkos, vitt...

6. Nämn några saker du tycker är typiskt svenskt på sommaren:
- Uteserveringar som öppnar tidigare och tidigare varje år och alla som vallfärdar till dem, fästingar som bara blir fler o fler och farligare o farligare, campingar och alla fina gamla bilar och hojar som plockas fram.

7. Bästa sommarminnet från barndomen?
- Sommarstugan. Allt som har med den att göra.

8. Havet, sjön eller poolen?
- Oj.. svårt. Då får det nog bli ett kristallklart turkosfärgat hav tillslut.

9. Vad väljer du i glassbaren?
- En kula Choco Chip Muffin, en kula jordgubbsglass och mjukglass på toppen med chokladströssel. Finns det inte kulglass tar jag en Magnum Gold.

10. Vart går din drömsemester?
- Jag skulle gärna åka till Thailand :)

Kommentarer

Lämna gärna din åsikt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback