Bilkrångel

Igår morse höll jag på att gå i taket. Jag skulle ta bilen och jobba ute på Bergvik, för det är ju så snöigt, så helst ville jag inte cykla. Glad över att få låna Klas bil öppnar jag och sätter i nyklarna och drar igång bilen för att försöka få upp lite värme medan jag skrapar rutorna.. När all snö är borta från rutorna och jag ska sätta mig i bilen upptäcker jag att dörren har gått i baklås. Alla mina nycklar sitter på samma knippa, alltså inne i bilen.. Så in i lägenheten kommer jag inte igen. Kallt som bara den var det! Så jag gick in till frisersalongen som ligger precis mittemot oss för att värma mig. Mormor klipper sig alltid där, så Maloue kände igen mig. Sen var det bara att ringa Klas som fick komma och låsa upp så jag kunde få ut allt jag skulle ha med mig under dagen. För bilen fick vi ju inte igång igen.. I och med att fläkten varit igång så hade batteriet laddat ur sig. GRATTIS! Så Klas vän Andreas fick agera chaufför och köra mig ut till jobbet. Herregud vilken bra start på morgonen!

GRATTIS till Johanna också som fyller år idag! Ska bli myspys att träffa hela gänget igen, går alldeles för lång tid mellan gångerna vi ses. :)


Kommentarer
Postat av: Moder

Tyvärr så hade turfén semester när du föddes, men det har du väl märkt nu eller hur......

Men de andra feérna var på plats, tex partyfén och arbetsfén och tur i kärlekfén och bostadsfén....alltid något !!!

Kram

2009-02-20 @ 11:11:51
Postat av: Fia

Jaa Mamma, jag har råkat haft en del otur.. men mycket går bra också som sagt ;)

Postat av: Angelina

hej gumman :) jodå de blir bättre och de e skönt :) allt bra emd dig då?=) haft en mysig helg ?=)

2009-02-22 @ 14:48:38
URL: http://angelinav.blogg.se/

Lämna gärna din åsikt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback