Skolflicka

Idag börjar min kurs Hälsopedagogik A. Såhär beskrivs kursen på KAUs hemsida.

Idrottsvetenskap som fristående kurs riktar sig till dig, som är intresserad av idrott och hälsa och som vill arbeta som ledare, tränare, administratör, konsult eller som coach inom idrott och hälsoarbete. Du får en gedigen ledarutbildning och vill du ägna dig åt forsknings- och utvecklingsarbete inom idrottsrelaterade områden ger utbildningen en utmärkt grund.
Kurserna i Hälsopedagogik riktar sig till dig som är intresserad av hälsa- och livsstilsfrågor och praktiskt hälsoarbete. Dessa kurser förbereder dig på ett arbete inom det hälsopedagogiska fältet med hälsofrämjande insatser på friskvårdsinstitutioner, företag eller inom kommunala och statliga institutioner.

Kursens mål är att på vetenskaplig grund ge grundläggande
- kunskaper om det salutogenetiska förhållningssättets betydelse för hälsan
- kunskaper om analysinstrument för att bedöma hälsostatus
- kunskaper om begreppen begriplighet, hanterbarhet och meningsfullhet och dess betydelse för hälsostatusen
- kunskaper om kostlära
- kunskaper om motivation i relation till olika hälsofrämjande åtgärder
- kunskaper om stress- och stressreaktioner
- kunskaper om fysiologiska, psykologiska och sociologiska aspekter av hälsa
- kunskaper om forskningsmetodikens grunder.
I kursen ingår vissa praktiska moment där deltagarna får utöva fysisk aktivitet kopplat till hälsa.

Vad ska jag säga? Det här kommer bli otroligt spännande och utvecklande! Jag vill bara komma igång!
Har letat fram några kollegieblock sedan gymnasiet som jag aldrig hann använda. Köpte lite för många. Så nu är det på tiden att jag fyller dem med all ny kunskap. Det här ska faktiskt bli superkul!

Annars idag ska jag jobba 12-16 och efter det skola 16.30-19.30, o sedan middag med tjejerna hemma hos Sophie. Blir bra, kommer troligtvis vara hungrig som en varg när den här dagen är slut. Kommer ju bara hinna med lunch 11.30 och sedan lite frukt emellan.

Nu ska jag ut och gå en sväng och rensa huvudet.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag läser upp lite ämnen som jag missade när jag var borta från skolan så mkt pga mitt syndrom :/ Ska läsa vidare till undersköterska sen :)



Hehe, minnet är bra men kort ;)

Postat av: Linda

jo, jag är ju lite anti eftersom jag sett allt fejkat, men idol är ju i alla fall idol, måste ses :D nya juryn verkar ju helt okey, eller vad säger du?

2008-09-03 @ 22:11:41
URL: http://lindayd.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej där!! Jag var inne på "designadinblogg.se" och såg din kommentar: "jag skulle vilja ha kategorier under min header, så man kan välja att gå in på dem därifrån. Typ träning, kost, fest.. etc. Hur gör man för att lägga dem på linje?"



Ville bara fråga om du fick svar/hjälp med det?? För jag vill också göra så jättemycket, men har letat på hans blogg och jag hittar ingenting.. Can you help me? :) Tack på förhand! Mvh Jenny

2008-09-03 @ 23:39:54
URL: http://yannii.blogg.se/
Postat av: Jenny

Haha. jaaa, jag lyckades! satt med det efter att jag hade skrivit till dig och jag blev helt chockad över att jag fixade in det. Jag kan hjälpa dig ikväll om du vill =)

2008-09-04 @ 17:01:29
URL: http://yannii.blogg.se/

Lämna gärna din åsikt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback