Ett ett två.

Idag gick jag upp tidigt, gjorde mig iordning och skulle iväg till banken. Skönt att hinna med det innan jobbet! Så klockan fem i tio står jag duktigt utanför banken och väntar på att de ska öppna. Tittar över andra sidan gatan där det kommer en äldre herre med käpp som ser ganska skröplig ut. Plötsligt trillar gubben handlöst, rakt i gatan! Där han blir liggandes.. Så jag rycker tag i en dam som också väntar på att banken ska öppna. Springer över gatan och kollar så gubben levde. Det gjorde han, men han mådde inget vidare. Andades med korta ryckiga andetag och hade stora uppspärrade ögon. Han kunde inte heller berätta vad han hette eller hur han mådde. Så jag ringde ambulans.
Envis var han gubben. Blodet rann ur pannan och om händerna, men försöka sätta sig upp det skulle han. Så vi försökte prata lugnt med honom och säga att snart kommer det hjälp. På några minuter var ambulansen där och hjälpte honom. Ivar kom vi fram till att gubben hette. Stackarn, inte lätt att bli gammal sa han innan de bar in honom i bilen :(

Så kom jag in på banken, helt blodig om händerna.. Skönt att jag fick tvätta av mig där iaf. Jag var allt lite skakig efter händelsen. Halvtung början på dagen liksom, men skönt att det verkade gå bra. Hejar på dig Ivar! Kramkram.


Kommentarer
Postat av: Ina

Gud så scary, jag skulle troligen få panik och göra något tokigt ;S

Postat av: Johanna

Dagens hjälte!! @))--,--,- (en ros...)

2008-03-29 @ 11:49:13
URL: http://royalombra.blogg.se
Postat av: Sandra

En riktig vardagshjälte :) Det är så man själv vill bete sig när det händer!

2008-03-29 @ 16:55:36
URL: http://ssandra.blogg.se
Postat av: Amanda

en uppdatering kanske?

2008-04-01 @ 19:47:52
URL: http://amandamariajohansson.blogg.se

Lämna gärna din åsikt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback