Turkiet !

Ååh så härligt vi har haft det Jessica och jag. Sol o bad och massa roliga utflykter! Första dagen var vi på turkiskt bad, hamam. Bastu, ångbastu, kylbad, lerbad o peeling, tvätt o oljemassage. Man blev som en ny människa! De skulle tydligen ta bort hud som motsvarade en 150 grams hamburgare. Det gjorde de säkert så som de peelande o drog av hud ! Men både Jess o jag fick en helt okej solbränna som borde sitta bättre efter behandlingen.

Sedan har vi varit på båttur. En hel dag åkte vi runt Alanya och såg grottor o matade sköldpaddor o solade. Hur kul som helst! 
Och vi hann även med att besöka vattenlandet som låg precis nedanför vårt hotell. Både Jess och jag blir ju som barn i sådana sammanhang. Så vi sprang runt o åkte rutschkana hela dagen. 

Har varit så skönt att inte titta på klockan, utan göra saker utifrån hur man känner sig. Äta när kroppen är sugen, inte äta för att klockan är ett visst slag. 
Mitt hår råkade bli tokgrönt från klorhalterna i poolen.. så när jag kom hem ringde jag till frisörsalongen Soda i stan och frågade vad jag skulle ta mig till. Och för er som fått grönt hår utomlands råder jag göra detta recept:

10 ml askorbinsyra
10 ml vatten
10 ml schampo
blanda allt och gnugga in i håret, främst vid de gröna partierna
Låt verka 10-15 min, skölj ur.


Det funkade klockrent! Mitt hår är blondt igen. Om än dock med en lite gulare ton, men hellre lite gul än grön!  

Här kommer lite bilder från vår fina vecka i Alanya.
  
  
  
  

Kommentarer
Postat av: Linda

Åh, jag är så avis! :( Nästa år tycker jag minsann att vi tar en resa allihop!

Postat av: Sandra

Vilken hotell bodde ni på? :)

Jag var också där för ett par år sen nämligen.

Hade du kul igår förresten? :)

Kram & puss

2008-08-23 @ 20:20:13
URL: http://sandraasp.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej!¨





Vill du få gratis presentkort från H&M, Gina eller JC? Då tycker jag att du ska skynda dig att klicka på denna länken:



http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=803



och bli medlem på gratiskläder. Helt GRATIS och väldigt lätt :D

2008-08-24 @ 21:21:21
Postat av: Anonym

Gillar du kläder? Bli medlem här http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=2863 och du kan få 150 kr i presentkort på H&M, det funkar :)

2008-08-27 @ 10:40:08
Postat av: malin

Kika gärna in på min blogg om du gillar smink :) Jag kommer med nytt sminktips varje dag! "Dagens Sminkning" brukar vara poppis att följa..! kram malin

2008-08-27 @ 10:49:20
URL: http://www.metrobloggen.se/merlyn

Lämna gärna din åsikt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback