Ge mig min golfbil!

Gott folk, jag ska börja spela golf (!).
Det känns toppen och visst, lite skrämmande. Har bestämt mig för att helt lägga av med innebandyn nu. Det har varit ganska jobbigt att ta det beslutet.. men jag känner ju att mitt knä inte riktigt håller. (För er som inte vet, så har jag opererat en korsbandsskada för två år sedan).
Var iväg på invaliditetsundersökning hos doktorn i onsdags. Jag blev vidareskickad till ortopeden, där ska vi diskutera frågan angående om jag ska operera om mitt knä eller inte. Hoppas verkligen att jag slipper!

Jag har alltid sagt att jag vill börja spela golf när jag blir gammal. Men den tiden kom fortare än jag väntat mig. Anna frågade för några veckor sedan om jag inte var sugen på att börja lira, och nu när jag grunnat och överlagt så är det inte en dum idé alls! Skönt att ha en fritidssysselsättning och gott på sommarn att ta sig en runda och "öva på svingen" :)

Idag har jag varit ledig. Så jag unnade mig en ansiktsbehandling. Det blev rengöring, ånga, grundlig porrengöring, peeling, akupressur med aromaessence, aromatisk massage av ansikte, hals, decolltage och axlar, mask samt varma oshiborihanddukar och ansning av bryn och färgning av fransar av bryn. Gud så underbart det är att gå på sådana behandlingar. Borde man göra oftare, helt klart :)
Efter min sköna stund blev det en härlig lunch med kusin Anna-Carin. Kycklingpasta på Wayne´s i city. Sedan en liten runda på stan för att kolla in shoppingutbudet. Blev en somrig/blommig T-shirt från H&M, en marinblå klänning från Gina och en brun/vitrandig bikini från Gina. Blir att införa köpstopp för mig snart :)
Sedan kom Jessica, så hann med en mysig fika också på stan. Trevligt att träffa lite folk när man är ledig! Hinns inte med annars, mycket att göra på lite tid. Då blir det svårt.

Thank God it´s friday. Även om man ska jobba hela helgen så är det något visst med helgen. Utgång blir det imorgon. Lärka har fyllt år, så det blir att gratulera och salutera och sedan dansa vidare i natten. Nöjesfabriken är nog slutdestinationen kan jag tänka mig :)


Och skulle golfen mot förmodan inte funka, känns det tryggt att man kan luta sig tillbaka på toalettgolfen :P
från coolstuff.se

Kommentarer
Postat av: amanda

hahaa ja du kan ju alltid köpa dej en sådan pryl om du inte orkar med grönt kort!! :D

Postat av: Linda

Åh, jag vill ju också börja spela golf :D Tyvärr räcker inte min studentekonomi till det :P Men när jag får råd följer jag lätt med dig !

2008-04-05 @ 00:11:00
URL: http://lindayd.blogg.se
Postat av: Josiee

Godmorgon :) skoj medgolf!

2008-04-05 @ 08:19:48
URL: http://josieeme.blogg.se/fashion/
Postat av: sandra

Åå gud va jobbigt att lägga av med innebandyn pga en skada =( jag älskar innebandyn =) men hoppas att de går bra med golfen, det är skit kul :D Jag kommer att missa nästa säsong av innebandyn pga att jag flyttar till Los angeles i några månader, och kommer sakna innebandyn nå grymt mycket =(

2008-04-05 @ 14:18:19
URL: http://sandragranath.blogg.se

Lämna gärna din åsikt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback